Firmowa strona na Facebooku może przynosić korzyści marketingowe w formie promocji produktów i usług przedsiębiorstwa. Jednakże nieumiejętne prowadzenie fanpage może nieść ze sobą negatywne konsekwencje w postaci utraty zaufania do marki i samej firmy. Jakie więc błędy można popełnić i jak się ich wystrzegać?Błędy popełniane podczas prowadzenia fanpage’a

Zły plan i niewłaściwa strategia

Już na etapie tworzenia fanpage’a należy gruntownie przemyśleć to jaka będzie jego tematyka. Przy wyborze strategii tematycznej dobrze jest zwrócić uwagę na to, aby motyw przewodni był zgodny z branżą firmową i godnie ją reprezentował. W najgorszym przypadku całkowite zrezygnowanie z głównej tematyki fanpage’a spowoduje, że stanie się on zlepkiem niepowiązanych ze sobą treści. Co w konsekwencji doprowadzi do sytuacji w której zaangażowanie fanów będzie znikome, bo rozbieżność tematyczna publikowanych treści nie zainteresuje wszystkich fanów w podobnym stopniu, a wręcz spowoduje zniechęcenie. Warto jeszcze dodać, że przygotowanie planu i jego realizacja jest znacznie łatwiejsza jeśli skorzystamy z pomocy doświadczonej ekipy z agencji marketingowej.

Zbyt dużo reklamy

Reklama to dźwignia handlu, więc oczywistym jest fakt, że powinna pojawiać się na fanpage’u. Należy jednak wiedzieć, że Facebook to portal społecznościowy i powinien on spełniać dla użytkowników przede wszystkim funkcje społecznościowe, rozrywkowe oraz informacyjne. Reklama produktów i usług powinna być umiejętnie wpleciona w tego typu treści i nie powinna stanowić głównego trzonu wszystkich publikacji. Niezwykle trudno zdobyć zaufanie fanów, ale łatwo jest stracić nieumiejętnie publikując posty, które oprócz aspektu reklamowego nie niosą ze sobą żadnych innych korzyści dla fanów.

Powielanie tych samych postów lub pomysłów

Można mieć błędne przekonanie, że przypominanie nowym użytkownikom o ciekawym poście zamieszczonym kilka miesięcy temu będzie dobrym pomysłem. Jest jednak zupełnie inaczej. Stali bywalcy na fanpage’u zauważą powielane treści i uznają to za brak konceptu prowadzenia strony i świeżych pomysłów. Wywoła to znudzenie i zniechęcenie, co doprowadzi do mniejszego zaangażowania, a w najgorszym przypadku spowoduje zmniejszenie liczby fanów.

Brak regularności przy publikowaniu postów

Dobrze jest przyzwyczaić fanów do określonej regularności publikowanych treści na firmowym Facebooku i starać się trzymać tego konceptu, ale nigdy kosztem jakości. Można dzięki temu przyzwyczaić użytkowników do tego, że co pewien czas pojawia się na stronie firmowej interesująca treść i powinni tam powrócić, aby dowiedzieć się czegoś więcej.