Co to jest optymalizacja SEO?

Czy wiesz, że większość aktywności w sieci zaczyna się od Google? Nic więc dziwnego, że obecnie wielu internautów poszukuje informacji o produktach i usługach – również takich, które oferuje Twoja firma – za pośrednictwem wyszukiwarek internetowych. To właśnie tą drogą trafia na witryny WWW najwięcej użytkowników. Chcesz wykorzystać tę szansę i zdobyć miejsce w TOP 10 wyników wyszukiwania? Postaw na optymalizację SEO strony internetowej – ale najpierw sprawdź, na czym polega i jak ją skutecznie przeprowadzić.

Optymalizacja SEO – co to jest?

Niezależnie od branży, budżetu czy konkurencji – stworzenie strony internetowej to tylko początek działań w sieci. Jeśli chcesz, aby Twoja firmowa witryna pozyskiwała klientów i zdobyła rozpoznawalność w sieci, to musisz postawić na optymalizację SEO. Jest to obecnie jedno z najskuteczniejszych narzędzi do promocji biznesu.

Czasy, kiedy nagromadzenie słów kluczowych w serwisie powodowało, że dany adres wyświetlał się wysoko w organicznych wynikach wyszukiwania, minęły bezpowrotnie. Dziś kluczem do sukcesu jest optymalizacja, czyli zestaw działań, które wpływają pozytywnie na widoczność strony internetowej w Google. Dzięki narzędziom SEO możesz:

  • dostosować witrynę do wymagań wyszukiwarki,
  • ułatwić dostęp dla użytkowników i algorytmów,
  • usprawnić skanowanie i odnajdywanie strony w sieci,
  • wskazać tematykę oraz najważniejsze treści w serwisie.

Jak widzisz, optymalizacja strony WWW obejmuje działania, które sprawiają, że witryna staje się nie tylko przyjazna dla robotów, ale i dla potencjalnych odbiorców. Celem SEO (Search Engine Optimization) jest zrozumienie przez wyszukiwarkę, czego dotyczy strona internetowa, określenie jej jako istotnej dla konkretnego zapytania oraz uznanie za przydatną i godną wysokiej pozycji w wynikach wyszukiwania.

Czym jest optymalizacja SEO strony WWW i dlaczego warto ją wykonać?

Na czym polega optymalizacja SEO strony internetowej?

Google nieustannie stara się uatrakcyjnić i uprościć wyszukiwanie informacji użytkownikom w sieci. Dlatego też optymalizacja pod wyszukiwarki jest procesem po pierwsze długotrwałym, a po drugie złożonym. Długotrwałym, ponieważ wymaga nieprzerwanej pracy nad witryną i jej dostosowywania do wymogów. Złożonym, gdyż obejmuje wiele działań, dzięki którym serwis może plasować się wysoko w rankingu. To jednak wyjątkowo opłacalna inwestycja, która przynosi trwałe rezultaty.

Optymalizacja SEO opiera się na trzech kluczowych filarach:

  • optymalizacji technicznej (on-site),
  • optymalizacji treści (on-site),
  • optymalizacji strony pod kątem linków (off-site).

Techniczna optymalizacja strony WWW – co obejmuje?

Chcesz poznać najważniejsze parametry, jakie wpływają na pozycjonowanie strony WWW? W takim razie musisz wykonać audyt SEO, dzięki któremu sprawdzisz również kondycję swojej witryny. Ocena serwisu pod kątem odpowiedniej optymalizacji jest kluczem do podjęcia działań i wzmocnienia pozycji firmy w Google. Na widoczność w sieci wpływa bowiem szereg czynników, o które należy zadbać.

W ramach optymalizacji technicznej musisz:

  • zagwarantować bezpieczeństwo poprzez wdrożenie certyfikatu SSL, który zapewnia nawiązywanie chronionych połączeń sieciowych i szyfrowanie danych;
  • zadbać o szybkie ładowanie się serwisu, aby witryna działała sprawnie i nie zniechęcała użytkownika do dalszego korzystania z zasobów;
  • stworzyć atrakcyjne i oddające zawartość strony meta dane (meta opisy i tytuły SEO), które będą miały odpowiednią długość oraz słowa kluczowe i zachęcą odbiorców do interakcji;
  • zapewnić poprawne adresy URL – czytelne, krótkie i przejrzyste, które będą dokładnie opisywać zawartość serwisu;
  • zagwarantować wyświetlanie się strony WWW na wszystkich urządzeniach i dopasowywanie się do różnych szerokości ekranów poprzez technologię RWD;
  • zoptymalizować grafiki, które powinny być nie tylko powiązane z inną zawartością w witrynie, ale również zawierać poprawne znaczniki alt (opisowy tekst zastępczy), dzięki którym zdjęcie może znaleźć się w sekcji „Grafika” w Google;
  • przeprowadzić optymalizację linków wewnętrznych, które muszą prowadzić do poprawnych podstron, występować naturalnie i z umiarem oraz być przedstawione w formie tekstowej.

To tylko kilka popularnych praktyk, dzięki którym poprawia się doświadczenie użytkownika korzystającego z witryny (User Experience), a roboty wyszukiwarki sprawniej indeksują i wysoko oceniają jakość strony. Jeżeli chcesz wywindować serwis na wysokie pozycje w wynikach wyszukiwania na dane frazy to postaw na SXO, które łączy SEO i UX.

Na czym polega optymalizacja treści na stronie?

Czy wiesz, że Google docenia wysokiej jakości treści na stronach internetowych i w wynikach wyszukiwania wysoko umieszcza te, które najlepiej odpowiadają na zapytania użytkowników? Nic więc dziwnego, że trudno sobie dziś wyobrazić skuteczne SEO bez pracy nad zawartością witryny. O poprawę wyników w wyszukiwarce możesz zawalczyć, pisząc unikalne i atrakcyjne teksty oraz doskonaląc te, które zostały już opublikowane.

Aby satysfakcjonująco odpowiadać na pytania internautów, musisz przeprowadzić analizę słów kluczowych. Frazy powinny nie tylko cieszyć się popularnością, ale również odzwierciedlać zawartość Twojej strony WWW. Umieszczaj je z umiarem i naturalnie w różnych publikacjach. Ponadto zawartość witryny będzie zgodna z wytycznymi Google, gdy:

  • zadbasz o czytelną i przejrzystą formę,
  • postawisz na specjalistyczne teksty,
  • zbudujesz autorytet w branży,
  • zastosujesz język korzyści i dobry pisarski styl,
  • wykorzystasz różne materiały wizualne,
  • będziesz tworzyć artykuły atrakcyjne i unikalne.

Wyższa jakość treści to nie tylko lepsze wyniki w wyszukiwarce, ale również większa satysfakcja czytelników, z którymi możesz zbudować trwalsze relacje.

Link building, czyli na czym polega optymalizacja pod kątem linków?

Zoptymalizowanie witryny pod kątem technicznym oraz jej treści to nie wszystko. Zaufanie Google do Twojej strony wzrośnie, jeśli roboty znajdą o niej informację w różnych miejscach w Internecie. Dlatego też optymalizacja SEO obejmuje również działania poza stroną, w ramach których należy:

  • tworzyć wpisy gościnne – publikuj teksty w wartościowych dla wyszukiwarki i użytkowników portalach np. w katalogach firm czy na forach internetowych;
  • pozyskiwać linki zewnętrzne – zdobywaj odnośniki z popularnych i wysokiej jakości serwisów np. mediów społecznościowych, które kierują do Twojej strony WWW;
  • zoptymalizować wizytówkę GMB – zadbaj o właściwą prezentację Twojego biznesu w Google Moja Firma, która powinna zawierać najważniejsze informacje oraz odnośnik do firmowej witryny.

Choć w ramach działań off-site należy skoncentrować się przede wszystkim na budowaniu profilu linkowego, to nie możesz zapomnieć przy tym o innych ważnych aspektach dotyczących SEO. Istotny jest na przykład wiek oraz historia domeny. Zauważ, że młodsze adresy są trudne do pozycjonowania, a te starsze muszą mieć dobrą reputację, aby móc zdobywać wysokie pozycje w Google.

Jak zoptymalizować stronę pod wyszukiwarki? Podsumowanie

Jak widzisz, na optymalizację składa się wiele działań. Może ją wykonać niemal każdy. Jednak skuteczne SEO wymaga od przedsiębiorcy wiedzy, umiejętności i odpowiednich narzędzi. Jeśli nie masz pojęcia, na czym polega pozycjonowanie i szukasz pomocy ekspertów, to skorzystaj z bogatej oferty agencji interaktywnej WeNet.

Specjaliści zapewnią wszystko, co potrzebne do walki o wysokie pozycje w Google:

  • audyt SEO – sprawdzi kondycję Twojej strony WWW i wskaże, co należy poprawić;
  • optymalizację treści i optymalizację techniczną, które ułatwią indeksację witryny w wyszukiwarce;
  • atrakcyjne treści i artykuły eksperckie, dzięki którym zdobędziesz autorytet w branży;
  • bezpieczny, naturalny i wartościowy profil linkowy, abyś zyskał ruch z wielu źródeł dla swojej strony internetowej;
  • precyzyjne i transparentne raporty, dzięki którym będziesz na bieżąco z prowadzonymi w witrynie działaniami i ich efektami.

Wejdź na WeNet.pl, poznaj szczegóły oferty i zadbaj o skuteczną optymalizację serwisu, a zyskasz lepszą widoczność w wyszukiwarce, większą liczbę odwiedzających, rozpoznawalność marki oraz zyski dla firmy.