W Tomaszowie Mazowieckim odbyła się debata poświęcona cyfrowemu rozwojowi oświaty, w której uczestniczyli przedstawiciele lokalnych szkół, rodziców oraz uczniów. Spotkanie miało miejsce 29 listopada 2024 roku w Szkole Podstawowej nr 9 im. ks. Jana Twardowskiego, a jego celem było zbadanie aktualnych wyzwań i możliwości związanych z wprowadzeniem nowoczesnych technologii w edukacji.
- Spotkanie w sercu tomaszowskiej edukacji
- Wyzwania cyfryzacji w edukacji
- Wspólne kroki ku przyszłości edukacji
Spotkanie w sercu tomaszowskiej edukacji
Debata zorganizowana w ramach projektu „Cyfrowy rozwój oświaty w jednostkach samorządu terytorialnego – szkolenie i doradztwo dla kadry JST” zgromadziła licznych uczestników, w tym Tomasza Migałę, Zastępcę Prezydenta Miasta, oraz Iwonę Sudak, Dyrektor Wydziału Edukacji. Wśród obecnych byli także doradcy z Ośrodka Rozwoju Edukacji, którzy podzielili się swoimi spostrzeżeniami i doświadczeniami.
Wydarzenie miało na celu wymianę opinii na temat aktualnej sytuacji w zakresie cyfryzacji w szkołach podstawowych w Tomaszowie Mazowieckim. Uczestnicy dyskusji poruszyli kluczowe kwestie, takie jak dostępność sprzętu oraz infrastruktury informatycznej, a także znaczenie kompetencji cyfrowych zarówno uczniów, jak i nauczycieli.
Wyzwania cyfryzacji w edukacji
W trakcie debaty szczególną uwagę zwrócono na wpływ technologii na zdrowie psychiczne dzieci i młodzieży. Uczestnicy podkreślili, że mimo licznych korzyści płynących z cyfryzacji, istnieją również zagrożenia, które należy wziąć pod uwagę. Wspólna dyskusja w formule World Café pozwoliła na zidentyfikowanie różnorodnych perspektyw, które uczestnicy wnieśli do rozmowy.
Ważnym punktem debaty były rekomendacje, które zostaną wykorzystane do opracowania harmonogramu działań rozwojowych na przyszłość. Zespół projektowy zamierza skupić się na skutecznym planowaniu, które umożliwi dalszy rozwój cyfryzacji w lokalnej oświacie.
Wspólne kroki ku przyszłości edukacji
Uczestnicy podkreślili, że cyfrowa transformacja w edukacji stwarza nowe możliwości, ale również wymaga odpowiedzialności i przemyślenia podejścia do wprowadzania technologii w szkołach. Debata była nie tylko platformą wymiany doświadczeń, ale także ważnym krokiem w kierunku poprawy jakości nauczania w Tomaszowie Mazowieckim.
Na zakończenie wydarzenia, organizatorzy wyrazili wdzięczność wszystkim uczestnikom za aktywny udział w dyskusji, która dotyczy przyszłości edukacji w kontekście coraz większej roli technologii w naszym życiu. Uczniowie, rodzice i nauczyciele wspólnie budują wizję, która ma szansę na realny wpływ na lokalną społeczność edukacyjną.
Według informacji z: UM Tomaszów Mazowiecki